Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Vai ir jāaizliedz braukt ar velosipēdu, ja riteņbraucējs lieto skaņas iekārtu austiņas?

Ziņa publicēta: 21.06.2013 15:23
Laiku pa laikam aktualizējas diskusija par to, ka riteņbraucēji pārvietojas ar austiņām ausīs, tādēļ tie nedzirdot, esot bīstami satiksmē un tādēļ austiņu lietošana riteņbraucējiem jāaizliedz. No Silenieks.lv pārpublicējam Viestura Silenieka viedokli par šo tēmu. Un, kādas ir jūsu domas?

- Velosipēds ir transporta līdzeklis, kurš atšķiras no automašīnas vienīgi ar to, ka tiek virzīts ar cilvēka muskuļu spēku. Vajadzības riteņbraucējam ir pilnīgi tādas pašas kā auto vadītājam – nokļūt no viena punkta līdz otram, justies ēri – nesamirkt lietū, nepārkarst, atbildēt uz telefona zvaniem un klausīties mūziku, runāties ar līdzbraucējiem.

Vēršu uzmanību uz to, ka austiņas, kuras ir skaņas klausīšanas iekārtām (atkarībā no to konfigurācijas) aiztur skaņu par dažiem procentiem, kas jebkurā gadījumā ir daudz mazākā apjomā kādā aiztur skaņu automašīna ar aizvērtām durvīm un logiem. Tātad, aizverot automašīnai durvis vai uzliekot austiņas riteņbraucējam saglabājas daudz lielāka dzirdamība nekā auto vadītājam. 

Dzirde satiksmē ir nepieciešama tikai divās situācijās – avārijas situācija, kad kauc riepas, vai no mugurpuses lielā troksnī brauc virsu automašīna, šķīst stikli vai bleķi, bet otrs gadījums, kad kāds signalizē ar skaņas iekārtām. Pirmajā gadījumā dzirdei sevišķi nav nozīme, jo avārijas situācijā, kurā jau radies troksnis, ne riteņbraucējs, ne autovadītājs fiziski nespēj vairs izvairīties, jo tās ir sekundes desmitdaļas. Taču tad, kad kāds signalizē, tad dzird arī klausoties mūziku. Vienīgi tādos gadījumos dzirde palīdz, kad ir vēlme nepārredzamās vietās pieņemt riskantākus lēmumus – neskatoties, bet paļaujoties uz dzirdi izdarīt kustību (izbraukt no sānielas vai vārtrūmes, izdarīt pagriezienu, neskatoties). Un pēc būtības šādi darīt ir bīstami. Taču, ja dzirde nav, tad pirms izdara manevru ir vēlme pārliecināties vizuāli par drošību.

Austiņas pašas par sevi nemaz nenozīmē, ka riteņbraucējs klausās mūziku. Viens no visbiežākajiem pielietojumiem kādēļ riteņbraucēji mēdz lietot austiņas, ir handfree, jeb brīvo roku sistēma telefoniem, jo braukt ar transporta līdzekli un lietot telefonu ir aizliegts. Un braucot ar velosipēdu runāt pa telefonu turot to rokās ir gan neērti, gan bīstami, gan īsti neiespējami, ja pagriezienos rāda ar roku pagrieziena signālus, jo pēc noteikumiem ir jāturas pie stūres vismaz ar vienu roku. Tieši tādēļ arī ļoti daudzi riteņbraucēji izmanto austiņas.

Vēl viena nepieciešamība kādēļ izmanto autsiņas ir pulsometrs, kas signalizē par sirds darbību un daļai cilvēku, tas ir izdzīvošanas jautājums. Riteņbraukšana ir vislabākais veids kā trennēt sirds darbību, tādēļ ir diezgan daudz cilvēku, kuri trenē sirdi brauoct ar velosipēdu. Ir arī  telefonu aplikācijas, kuras ziņo par nobraukto attālumu, ātrumu, vidējo ātrumu, patērētām kalorijām u.c.

Ir telefonu aplikācijas, kuras lieto kā navigātoru, lai orientētos apvidū – stāsta priekšā ceļu, lai nokļūtu līdz galamērķim. Var arī neklausīties komandas izmantojot austiņas un piestiprināt telefonu pie stūres, taču tas nozīmē, ka riteņbraucējs skatīsies nevis uz ceļu, bet gan navigācijas iekārtā, kas ir daudz bīstamāk.

Ja arī klausās mūziku, tas nenozīmē, ka obligāti un vienmēr tas ir tik skaļi, lai nedzirdētu neko no tā, kas notiek apkārt. Kaut arī tas nav izslēgts. Taču tas pats attiecas uz autotransporta vadītājiem. Dažkārt pa gabalu var dzirdēt par tuvojošos automašīnu nevis pēc tās motora rūkoņas, bet pēc mūzikas.

Tātad secinājums ir tāds – nevis austiņas ir vainīgas, bet, iespējams, ka vainīgas ir pārāk stipras skaņas, kuras traucē dzirdēt apkārt notiekošo. Līdzigi var aizliegt arī nēsāt asus priekšmetus, sērkociņus utml. lietas, kuras potenciāli var būt bīstamas. Būtisks ir pielietojums, nevis pati iekārta.

Bet, ja jāaizliedz, tad es iestātos par to, ka, jāaizliedz skaņas atskaņošanas iekārtas pilnīgi visiem ceļu satiksmes dalībniekiem – auto, moto, velo un gājējiem. Un vai tas neliekas stulbi………?

Vienkārši ir jābūt uzmanīgiem un katram pašam jāsargās.

/Viedoklis pārpublicēts no http://silenieks.lv/


 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: hronists 2013.06.21 15:06 Vēl viena nepieciešamība kādēļ izmanto autsiņas ir pulsometrs, kas signalizē par sirds darbību un daļai cilvēku, tas ir izdzīvošanas jautājums. arguments pievilkts aiz matiem. pieļauju, ka no tūkstoša viens varbūt tāds arī ir.
:: sursurs 2013.06.21 19:13 Pašai braucot pa ielu prātā nav ienācis klausīties mūziku austiņās, jo laikam diezgan daudz nosaku pēc dzirdes - piemēram, sadzirdu, kad pakausī taisās elpot fūre un varu izdomāt, kā labāk to palaist garām, lai šoferim nav aiz manis ilgi jāvelkas (īpaši, ja, piem., uz Braslas ieas ir intensīva satiksme un apdzīt viņš mani nevar), utt.. Un ir austiņas, kuras ĻOTI labi noslāpē VISAS apārtējās skaņas. Ja vēl skaļa mūzika, tad nu vispār ir "pa kurlo" tas brauciens.
:: žanis 2013.06.21 22:24 Es arī mēdzu braukt ar austiņām ausīs, bet izmantoju tikai un vienīgi kā handsfree. taču ir dažkārt jaunieši, kas pabrauc garām ar tādu skaļu mūziku austiņās, ka pat blakus ir dzirdams. Problēma ir tā, ka tāda mūzika apziņā rada kā autonomas realitātes "burbuli" un apkārtējā vide, kurā braucējs pārvietojas vairs pietiekami skaidri nav apziņā. Manuprāt, tas ir riskanti.
:: m g 2013.06.22 03:07 Austiņas neciešu. Ar velo gan nebraucu, bet šad un tad pārvietojoties ar kājām klausos mūziku (internet radio strīmus) pa tiešo viedtālruņa skaļrunī. Man pie kājas, ko domā pārējie.
:: a a 2013.06.22 10:51 http://www.delfi.lv/news/national/criminal/velosipediste-koma-austinas-skanosas-skalas-muzikas-del.d?id=43427041
:: Leonīds Osipovs 2013.06.24 21:41 Austiņas, kā rāda mana pieredze, var tieši pasargāt no avārijas. Reiz biju iekļuvis smagā avārijā tādēļ, ka kāds skaļi taurēja, un es momentā neapzināti reaģēju, atbrīvojot ceļu fūrei, kas brauca aiz manis. Vienīgā vieta, kur varēju nokļūt, bija ap 2m dziļa remontdarbu būvbedre. Taurētājs bija pretējā joslā, tam vienkārši nebija ko darīt, stāvot sastrēgumā. Fūres šoferim es netraucēju un viņš man palīdzēja. Pēc tā gadījuma, lai novērstu avārijas, es lietoju skaņu izolējošas austiņas, ar kurām tik un tā var dzirdēt taurēšanu, bet nu ...
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 9 + 2 =
 »
Top.LV