Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Latvijas Riteņbraucēju apvienība nosūtījusi ierosinājumu Saeimas Prezidijam

Ziņa publicēta: 22.08.2013 13:53
Šī gada 22. augustā Latvijas Riteņbraucēju apvienība (LATRIT) ir nosūtījusi vēstuli Saeimas Prezidijam ar aicinājumu izveidot parlamenta apakškomisiju, kas veidotu velosatiksmes attīstības politiku Latvijā. Šīs darbības mērķis būtu apzināt deputātus, kuriem rūp velosatiksme, uzsākt diskusiju, lai nākamā gada pavasarī, kad būs izstrādāti pirms aktīvās sezonas velosatiksmes politikas dokumenti, varētu organizēt parlamentārās debates par riteņbraukšanas problēmām Latvijā.

Eiropas Komisija ir noskaidrojusi pēdējos jautājumus, lai varētu vienoties par Eiropas budžeta apstiprināšanu nākamajam plānošanas periodam 2014. - 2020. Iepriekšējā perioda budžetā riteņbraukšanas attīstībai tika paredzēti tikai 600 miljoni eiro. Vairāk līdzekļi netika ieplānoti galvenokārt tāpēc, ka valstu un reģionālās valdības nezināja, ko lūgt.

Pateicoties Eiropas Riteņbraukšanas federācijas (European Cyclists` Federation) aktīvajai un pārliecinošajai komunikācijai ar Eiropas parlamenta deputātiem un komisijām, tiek prognozēts, ka nākamajā periodā varētu tikt piešķirts 6 biljonus eiro liels Eiropas Savienības finansējums riteņbraukšanas un ar to saistītu lietu attīstīšanai visā Eiropā. Tādēļ tieši šobrīd ir īpaši svarīgi, lai katra dalībvalsts, izstrādājot savas pamatnostādnes un plānošanas dokumentus nākamajam ES finanšu plānošanas periodam (2014. – 2020.), tajos mērķtiecīgi iekļautu ar riteņbraukšanu un tās attīstību saistītus jautājumus, tādējādi radot būtiskus priekšnoteikumus ES līdzekļu apguvei un ieguldīšanai velo attīstībā.

Kā viens no svarīgākajiem vēstulē minētajiem argumentiem parlamenta apakškomisijas izveidošanai ir fakts, ka riteņbraucēju skaits procentuāli pieaug ātrāk nekā riteņbraucējiem domātā infrastruktūra. Ceļu infrastruktūras uzlabošana ne tikai labvēlīgi ietekmētu ceļu satiksmes negadījumu statistiku un atvieglinātu dzīvi riteņbraucējiem, kuri uz darbu un skolu dodas ar velosipēdu, bet arī ievērojami samazinātu sastrēgumus uz ceļiem, atvieglotu pārpildīto sabiedrisko transportu darbu un ietaupītu veselības aprūpes budžeta miljonus. Vēstulē LATRIT uzsver, ka jautājums nav par kopējo izdevumu palielināšanu, bet par lietderīgāku Eiropas Savienības budžeta tērēšanu.

Arī Lielbritānijā septembrī tiek organizētas parlamentārās debates par riteņbraukšanas problēmām, tādēļ jāsaprot, ka būtu svarīgi, lai arī Latvijā, kā Eiropas Savienības dalībvalstī, šie jautājumi tiktu aktualizēti valsts pārvaldes līmenī. Periodā, uz kuru LATRIT aicina organizēt parlamentārās debates par riteņbraukšanas problēmām – nākamā gada pavasarī – tās jau būs notikušas arī Lielbritānijā, līdz ar to būs iespēja ņemt vērā britu pieredzi.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Arnis ET 2013.08.22 17:33 Pieminētajā Lielbritānijā koalīcijas partija (Liberal Democrats) ierosina paātrināt atteikšanos no dīzeļa un benzīna automašīnām jau līdz 2040.gadam (Green Growth And Green Jobs -Transition To A Zero Carbon Britain). Kā zināms, Eiropas kopējā apņemšanās - līdz 2050.gadam. Tātad, atbalsts velobraukšanai ir tikai daļa no kopējās gatavošanās "pēc naftas" periodam transportā.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 7 + 2 =
 »
Top.LV