Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Bīstamie (gandrīz) div-riteņi

Ziņa publicēta: 25.10.2015 20:12
No pirmā oktobra Taivānas pilsētā Taipejā ir aizliegts pārvietoties pa velojoslām un ietvi ar elektriskajiem velosipēdiem. Šāds solis sperts, lai pasargātu pārējos no iespējamajiem nelaimes gadījumiem, kas varētu izcelties e-velosipēdu samērā lielā ātruma dēļ. Nu ar uzlaboto divriteni iespējams pārvietoties tikai pa lēnajām satiksmes joslām vai labo ceļa pusi – kā pilnvērtīgiem autosatiksmes dalībniekiem.

Protams, arī šis nav izcils risinājums. Elektriskie velo nevar pārvietoties tik ātri kā auto (to maksimālais ātrums ir aptuveni 25 km/h) un ir iespējams, ka tiem būs problēmas iekļauties satiksmē tā, lai to nekavētu un paši neiekļūtu satiksmes negadījumos, piemēram, baterijas pēkšņas izbeigšanās gadījumā. Tomēr solis ir saprotams, ņemot vērā, ka 2012, 2013 un 2014 gadā satiksmes negadījumos miruši attiecīgi 2, 4 un 6 cilvēki (kādā no nelaimes gadījumiem 14 gadus veca meitene notriekusi 80 gadus vecu dāmu, kas no iegūtajiem ievainojumiem mirusi), savukārt ievainoto skaits trīs gadu laikā kopā pārsniedzis vairāk kā 3 tūkstošus cilvēku.

Taipeja ir pirmā Taivānas pilsēta, kur ieviests šāds ierobežojums, un par noteikumu pārkāpšanu tiks piemēroti sodi NT$300-600 apmērā (9-18 dolāri). Taipejas Satiksmes ministrija uzskata, ka e-divriteņi nu jau ir kļuvuši praktiski identiski skūteriem, arvien vairāk attālinoties ar velosipēdiem, tamdēļ tiem nevarētu tikt piemēroti vienādi standarti.

Tomēr joprojām nav īsti skaidrs, kāpēc e-velosipēdi aizliegti uz velojoslām (par ietvēm viss skaidrs) – arī ar parasto velosipēdu taču iespējams sasniegt minēto ātrumu 25 km/h....Vienīgais attaisnojums šai rīcībai varētu būt fakts, ka, lai brauktu ar e-velosipēdu, nebija nepieciešams sasniegt kādu konkrētu vecumu, iegūt braucēja tiesības vai lietot ķiveri, kas pieļāva ar bīstamo ātrumu braukt jebkuram – tomēr šos jautājumus būtu bijis iespējams atrisināt arī atsevišķi un bez braukšanas vietu ierobežošanas. Tiesa, tagad gan e-velosipēdu lietotājiem ķiveres lietošana un transportlīdzekļa numura zīme ir obligātas prasības – kā nekā nu viņu vieta ir starp auto.

Protams, nav vēl īsti zināms, kādas tad būs ilgtermiņa sekas šim ierobežojumam. Varbūt tā dēļ vairāk cilvēku sāks tieši izmantot parastos velosipēdus?

http://www.chinapost.com.tw/taiwan/local/taipei/2015/09/22/446470/Electric-bikes.htm
http://www.icrt.com.tw/wordpress/blog/2015/09/25/electric-bikes-to-be-banned-from-taipei-sidewalks-and-bike-lanes/#.ViqWdn7hDIU
http://international.thenewslens.com/post/221639/
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Arnis Bergs 2015.10.27 09:22 Ar "e-bike" apzīmē divriteņu e-transportlīdzekli, kam motora jaudas un pašmasas rādītāji ir plašā diapazonā. ES valstīs un vēl dažās valstīs e-bike tiek pielīdzināts velosipēdam, ja: - motora jauda nav lielāka par 250W; - motors palīdz līdz ātrumam 25km/h; - motoru ieslēdz/izslēdz ar pedāļu kustību/nekustību; Pēdējais nosacījums īpaši būtisks satiksmes drošībai, jo nodrošina apkārtējiem pierastu, parastajiem velosipēdiem raksturīgu, kustības uzsākšanas paātrinājumu. e-bike, kas neatbilst velosipēda kategorijai, tiek veidotas jaunas reģ...
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 5 + 3 =
 »
Top.LV