Tas ir kā likums - kad remonta darbu dēļ tiek slēgts kāds ielas vai autoceļa posms, uzstāda atbilstošas apbraucamā ceļa zīmes, dažkārt pat veido speciālas pagaidu joslas transporta plūsmas novadīšanai. Taču, kad remontē ietvi vai veloceliņu, par to lietotājiem aizmirst kā nebijušiem. Spilgts piemērs: Zunda pārvads starp Ķīpsalu un Slokas ielu Valdemāra ielā.
Līdz ar Daugavgrīvas ielas un tās pievadu kapitālo pārbūvi jau krietnu laiku apgrūtināta velosatiksme virzienā uz centru ne tikai no Imantas, bet arī (un jo īpaši) no Kalnciema ielas.
Cauri smiltīm pie Preses nama, kur viss pārrakts, vēl var izbrist, taču augstie žogi uz Zunda pārvada ietvēm liek vai nu griezties atpakaļ un stumties ar visu velo sabiedriskajā transportā, vai arī celt braucamo pāri margām un mīties pa ātrgaitas ielu. Drošākie pa braucamo daļu brauc jau no pilsētas centra, arī pāri Vanšu tiltam, jo nav skaidrs, kurā brīdī ar ietvi apvienotais veloceliņš blakus ielai ir, kurā ne.
Āgenskalnā, Āgenskalna priežu, Zasulauka apkaimē, Šampēterī, Pleskodālē, arī Zolitūdē dzīvojošajiem, lai ar velosipēdu nokļūtu centrā un atpakaļ, nekas cits neatliek kā no Slokas ielas līdz Ķīpsalai braukt pa ielas braucamo daļu, kur auto atļautais braukšanas ātrums ir 70 km/h, bet praksē - daudz lielāks.
Brīdinājuma zīmes, protams, šur tur izliktas, bet, ko tas dod, ja nav nevienas (!) norādes, kā gājēji un riteņbraucēji var apiet vai apbraukt uz remonta laiku slēgto posmu!
Daža zīme, vēja vai kāda jokdara pagriezta par 180 grādiem, vispār maldina. Līdz ar to nav nekāds brīnums, ka cilvēki iebrauc strupceļā.
Un, kāda izeja? Lai nebūtu jādomā par risinājumu, gan jau kāds atradīs atrunu, ka Ceļu satiksmes noteikumos nemaz nav atrunātas apejamo un ar velo apbraucamo ceļu norādes gājējiem un riteņbraucējiem, tāpēc jāpaciešas. Taču no tādām atrunām satiksmes dalībniekiem īpaši vieglāk nekļūst (arī autovadītājiem).
Skaidrs, ka ceļu remonta darbus reglamentējošajos normatīvos ir jāparedz strikti nosacījumi par gājēju un velosipēdistu ceļu nodrošināšanu arī to remonta laikā.
Taču konkrētajā situācijā risinājumi ir vismaz divi:
1. Valdemāra ielā pār Zundu samazināt auto braukšanas ātrumu līdz 50 km/h, vienlaikus labi pamanāmi marķējot pagaidu veloceliņu uz ielas braucamās daļas.
2. Izliekot abpus ielas gan Ķīpsalā, gan Pārdaugavā lielizmēra informāciju par alternatīviem ceļiem. Lai arī kādas minūtes ilgāk jābrauc, taču daudz drošāk (vismaz tiem, kas nejūtas labi uz ielas braucamās daļas) Zunda tiltu var apbraukt no Slokas ielas krustojuma braucot pa Kalnciema ielas sākumu un Balasta dambi. Tikai šajā posmā būtu nepieciešamas attiecīgas labi pamanāmas norādes.
Ja jums ir citi varianti, iesakiet!