Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Pretrunīgi vērtē velojoslas marķējumu gar Botānisko dārzu

Ziņa publicēta: 29.08.2013 17:39
Cauri auto stāvvietai marķētais Centrs-Imanta veloceliņa posms gar Botānisko dārzu izraisījis visai pretrunīgus riteņbraucēju vērtējumus. Vieni jūtas nedroši, braucot starp mašīnām, citi atzīst, ka satiksmes drošība uzlabojusies, vēl citi rosina apsvērt alternatīvas.

Iepriekš veloceliņš gar Botānisko dārzu veda pa ietvi, taču tā ir visai sliktā stāvoklī un šaura, līdz ar to braucējiem brīžiem bija jāapstājas, lai palaistu gājējus. Īpaši, kad Botāniskajā dārzā bija plaši izziņoti pasākumi.

Tieši šī iemesla dēļ daudzi bija iesākuši braukt caur autostāvvietu. Šī gada pavasarī Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālisti izlēma noasfaltēt iebraukto taciņu vietas un veloceliņa posmu labi pamanāmā veidā marķēt cauri autostāvvietai.

Secinājumi, apsekojot konkrēto vietu un uzklausot arī riteņbraucēju viedokļus:

Izskatās, ka ir atrasts tīri labs risinājums rekomendējošo velojoslu marķēšanai, ko varētu izmantot arī citviet Rīgā. Atcerēsimies, pavasara pusē vairākās Rīgas centra ielās tika uzkrāsotas uz asfalta slikti pamanāmās zilās rekomendējošo velojoslu piktogrammas. Tās, protams, neņēma vērā ne riteņbraucēji, ne autovadītāji. Pie Botāniskā dārza šīs pašas bultiņas un riteņbraucēju attēli likti uz balta fona. Ļoti labi pamanāmi. Ilgāku laiku pavērojot auto un riteņbraucēju kustību stāvlaukumā pie Botāniskā dārza, redzams, ka jaunās zīmes tiek respektētas. Auto tās cenšas apbraukt, velosipēdisti brauc bultiņās norādītos virzienos. Arī gājēji iet pa malu.

Jāpiebilst gan, ka šīs ir tikai nekur likumdošanā nereglamentēts rekomendējošās velojoslas, kuru respektēšana satiksmes dalībniekiem nav uzlikta par pienākumu. Pilsētas centrā uz ielām būstu nepieciešams marķēt tādas velojoslas, uz kurām automašīnas nedrīkstētu atrasties un tas būtu noteikts Ceļu satiksmes noteikumos. Bet, kā jau minēts, daudzviet būtu izmantojamas arī šādas rekomendējošās zīmes, ja tās autovadītāji brīvprātīgi respektēs.

Tiesa, velojosla ir labi pamanāma tikai tad, kad uz tās uzbraukts. Autovadītāji, nogriežoties no Jūrmalas gatves uz Botāniskā dārza auto stāvlaukumu, pat nenojauš, ka viņam abos sānos var ieskriet pa velojoslu droši braucošie riteņbraucēji. Lai to novērstu, kopā ar P zīmi pie iebrauktuves stāvvietā būtu jāizliek arī brīdinājums par veloceliņu.

Velojoslas virziens nav īsti skaidrs arī braucot ar riteni centra virzienā no Imantas. Mazā zilā ceļazīmīte ar ieslīpo bultiņu ir maldinoša, bet marķējums uz asfalta parādās patālu no ietves sazarojuma. Līdz ar to daļa riteņbraucēju (kas varbūt te nebraukā katru dienu) gluži automātiski turpina braukt gar žogu pa ietvi. Lai novērstu pārpratumus, veloceliņa virziena marķējums pagrieziena vietās būtu jāatzīmē uz asfalta.

Arī uz Slokas ielas ietves būtu nepieciešamas labi pamanāmas brīdinājuma zīmes par to, ka te iespējama intensīvāka nekā citur velosipēdistu plūsma. Lai nebūtu velosadursmju riska ar gājējiem, kas virzās no Botāniskā dārza ieejas uz sabiedrisko transportu.

Lai arī dienās, kad Botāniskajā dārzā ir maz apmeklētāju, veloplūsmas novirzīšana no ietves gar žogu uz rekomendējošo velojoslu cauri autostāvvietai ir tīri labs risinājums, tas visiem ir apgrūtinošs tad, kad Botāniskais dārzs rīko klientu piesaistes pasākumus. Tad šajā vietā ir daudz automašību un gājēju. Un tādā gadījumā raitai riteņbraucēju kustībai nelīdz arī labi redzamais marķējums.

Tāpēc, iespējams, labāks risinājums būtu pilnīgi atsevišķi stāvoša veloceliņa izbūve. Tas varētu tikt veidots vietā, kur šobrīd ir gājēju pilnībā nelietota ietve gar Jūrmalas gatvi. Protams, ietve būtu kapitāli jāpārbūvē, jo šobrīd tā ir ļoti sliktā stāvoklī - asfalts ir savu laiku nokalpojis, vietām uz ietves ir stabi, kas būtu jāpārceļ, tāpat arī jāizbūvē ērti un labi pamanāmi krustojumi ar iebrauktuvēm autostāvvietā, degvielas uzpildes stacijā un automazgātuvē.

Un, kādas ir jūsu domas par labāko risinājumu šajā vietā? 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: canondale 2013.08.30 22:09 1. Jaunais marķējums pie Botāniskā dārza ir pozitīvs. 2. Lielāka problēma, manuprāt, ir Rīgas - Jūrmalas veloceliņš, kas ir ar zālēm aizaudzis un tāpēc sašaurinās braucēju daļa. Taču vēl trakāk, ka veloceliņš ir nopietniem negludumiem un pat dramatiskām līmeņu maiņām. TUvāk Jūrmalai ir tiltiņš, kur vienā malā ir ap 15cm asa kante. Pirmo reizi braucot tumsā ar ātrumu 25km/h es gandrīz pārmetu kūleni. Tas ir dramatiski. TUr brauc arī ārzemju tūristi. Tas ir kauna traips Latvijai.
:: WTF 2013.09.01 09:00 atsevišķi stāvoša veloceliņa izbūve protams būtu vislabākā ideja.
:: Kaspars 2013.09.01 22:50 Kurš ģēnijs izdomāja, ka velojoslas būs ceļa vidū? Ar automašīnu tur tagad gribot nevar izbraukt netraucējot velosipēdistu satiksmi. Blakus ielas ir gana platas, būtu uzlikuši tur tās velojoslas un visiem būtu labāk. Tā ir tikai LV - uz veca, bedraina stāvvietas asfalta uzzīmē piktogrammas un twitterī Nils lielīsies - atklāju jauno veloceliņa posmu "Rīga - Imanta".
:: Kaspars 2013.09.01 22:00 Tāpat kā bija ar veloceliņu Centrs - Jugla. Tas nekas, ka posmā Centrs - VEF tika tikai uzliktas pārdesmit piktogrammas un ceļazīmes. Veloceliņš skaitās :) Tad jau varēja visā rīgā salikt 415. ceļazīmes un twitterī likt "Rīgā šogad praktiski visas ielas ir noklātas ar veloceliņiem." P.S. iedodiet tiem vīriem no RDSD šosejas velosipēdus, lai pamēģina normāli pabraukt pa mūsu veloceliņiem. Uzreiz noņems ceļazīmes, kas aizliedz braukt pa ielu...
:: Kaspars 2013.09.01 22:30 P.S. Veloriga - jūs arī varētu sākt ar uzlabojumiem - 600 zīmes ir krietni par maz šāda veida portāliem.
:: riteņbraucējs 2013.09.02 00:57 kāpēc ir izvēlēts tieši šāds marķējuma risinājums? tas ir daudz dārgāks kā vienkārši balts velo simbols. ārzemju pieredzē rekomendējošās joslas neiezīmē ar šādu marķējumu! ja visā rīgā sāks izmantot šādu marķējumu tā būs varena naudas tērēšana. LŪDZU RĪGAS DOMES AMATPERSONAS MĀCĪTIES NO ĀRZEMJU PIEMĒRIEM. NEIZDOMĀ KAUT KĀDAS JAUNAS MARĶĒJUMU VERSIJAS.
:: Botāniskā dārza ainavu arch. 2013.09.06 10:43 Jau 2008. gadā LU Botāniskais dārzs pasūtīja ceļu satiksmes izpētes projektu ap dārzu. Gan autostāvvietu paplašināšanai, gan rekomendācijas velo un gājēju kustības organizēšanai. Ceļu projektētāji jau tad rekomendēja veloplūsmu virzīt gar Jūrmalas gatves malu - pa esošo ietvi, kuru gājēji neizmanto. Priekšlikumi tika saskaņoti arī RD Satiksmes departamentā, bet turpmāka darbība nenotika, jo iestājās krīze. Vairāk kā skimji, ka jaunie uzlabojumi tika veikti bez projektēšanas un sarunām ar blakus esošo dārzu. Tā ir viendienīga domāšana bez sasai...
:: Jānis 2013.09.06 13:46 Risinājums ir izveidots apdraudot velobraucējus, maldinot, ka ceļš pieder viņiem. Patvaļīga apzīmējuma krāsošana (nav CSN) uz ceļa nav pieļaujama. Jādomā ir par visiem velobrauc. ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem. Kā bērns var zināt, kam šeit ir galvenais ceļš (nav CSN)! Vai sapratīs, ka šis ir rekomendējošs apzīmējums vai domās, ka autovadītājam ir jāpalaiž. Pirms jaunu ideju ieviešanas - ir jāmaina CSN, kurus izstrādā pieaicināti profesionāļi, izvērtējot visus riskus. Sāksim domāt kontekstā nevis izraujot no tā atsevišķas detaļas vien...
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 18 + 3 =
 »
Top.LV