26.maijā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja Satiksmes departamenta sagatavoto pilsētas velosatiksmes attīstības koncepciju 2015.-2030.gadam un nolēma to virzīt apstiprināšanai Rīgas domē.
"Velobraucēju satiksme ir viena no straujāk augošajām motorizēto transportlīdzekļu alternatīvām galvaspilsētā. Līdz šim Rīgas attīstības un plānošanas dokumentos nav bijusi detalizēta un vienota veloinfrastruktūras attīstības koncepcija, kura aptvertu visu pašvaldību, nosakot attīstības virzienus un mērķus integrētai velosatiksmes attīstībai Rīgas ielu plānojumā," norāda komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.
Koncepcija balstās uz trīs galvenajiem attīstības virzieniem:
- velosatiksmes infrastruktūra,
- velosatiksmes plānošana un vadība,
- velosatiksmes popularizēšana un izglītība.
V.Baraņņiks īpašu vērību uzdeva departamentam pievērst pēdējam virzienam: "Bez saprotošiem un zinošiem iedzīvotājiem šo koncepciju mums neizdosies ieviest reālajā dzīvē."
Koncepcijā iekļauts arī rīcības plāns un iespējamais finanšu modelis velosatiksmes infrastruktūras izbūvei tuvākajiem trijiem gadiem.
2014.gada vasarā tika realizēts pirmais pilotprojekts, atsevišķa telpa velobraucējiem kopējā satiksmes plūsmā - velojoslas Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielās. Tāpat pēdējos gados realizēti vairāki maģistrālo veloceļu izbūves projekti uz Mežaparku, Berģiem, Vecāķiem, kā arī savienojošie veloceļi kopumā 68 kilometru garumā. Liela uzmanība veltīta esošās infrastruktūras uzlabošanai, ietvju apmaļu pazemināšanai, ielu seguma remontēšanai un satiksmes organizācijas uzlabošanai. Pilsētas centrā un pie Rīgas domes iestādēm uzstādīts ievērojams apjoms velonovietņu un sadarbībā ar uzņēmējiem izveidots "Sixt" velonomas tīkls.
Savukārt šogad, Krišjāņa Barona ielas rekonstrukcijas ietvaros, visas brauktuves garumā tiks izveidota rekomendējošā velojosla.